"

Tech Reviews » Zónový mixpult Monacor MPX-4PA

Zónový mixpult Monacor MPX-4PA

Většinou se zde věnujeme Djs-ké technice nebo produktům s DJ-ingem či produkcí nějak spjatých. Dnes tomu ale bude jinak a podíváme se na zónový mixpult od firmy Monacor, který by nalezl uplatnění spíše v baru, kde máme více místností a do všech chceme pouštět hudbu, ale vždy v jíné úrovni hlasitosti.
    Mixpult je v podstatě rozdělen na tři části. Úplně nalevo je část pro ovládání microfonů, uprostřed hlavní panel se čtyřmi šavlemi pro ovládání hlasitosti a napravo panel pro ovládání jednotlivých zón. Prvně se tedy pojďme podívat co je možné provádět zde s microfony.
    Je zde možno připojit dva mikrofony a to buď pomocí „velkého jacka“ do zadního panelu nebo pomocí „kanonu“ do horního panelu. Každý mikrofon má svoje ovládání hlasitosti, funkci „talk over“ a tlačítko pro úplné vypnutí kanálu. Korekce jsou zde dvoupásmové s ovládání basů a středů, vždy od -12dB do +12dB. Ovládání hlasitosti je tu jednak v podobě knobu, ale také další ovládání lehce zapuštěné pod horní panel. Pokud chceme pohybovat tímto zapuštěným gainem, tak bud dostatečně dlouhým nehtem nebo nějakým ostrým předmětem. Očividně se má tento gain nastavit a nechat být. Dole pod knoby jsou tři tlačítka pro posílání do jednotlivých zón. Signál je možné posílat do jakékoliv zóny, ale také klidně do všech najednou. Jako jeden z nedostatků tohoto mixu je absence posílání signálu jednotlivého mikrofonního signálu zvlášť, bohužel se musí vždy poslat signál z obou mikrofonů společně.
    Střed mixu je věnován jednotlivým šavlím a můžeme sem celkem připojit dvakrát phono, jednou CD a pět zařízení na line in. I zde je zapuštěný a špatně ovladatelný gain nad šavlí. Tady ale jaksi postrádám logiku proč zde není normální knob, jelikož tímto gainem budeme nastavovat jednotlivé hlasitosti připojených zařízení a takto je to dost nepohodlné. Dále je zde tlačítko pro sluchátka a „peak“ dioda signalizující nám přebuzení vstupního signálu. Pod každou šavlí jsou tři tlačítka pro jednotlivé zóny, kam mužeme signál posílat. Funguje to stejně jako u mikrofonu, s tím rozdílem, že každou šavli můžeme poslat zvlášt a samozřejmě je možné poslat signál do všech třech zón najednou. Jak jsem psal na začátku, tohle není DJ mix, tudíž zde postrádáme jakékoliv nastavení průběhu šavle a ani crossfader zde nenajdeme.
    Poslední část úplně napravo je věnována ovládání jednotlivých zón. Každá zóna má svůj gain, tentokráte v podobě knobu, dále balance a třípásmové korekce. Korekce jsou stejně jako u mirofoních vstupů od -12dB do +12dB. Je tu opět tlačítko pro sluchátka a také přepínání mono/stereo. U sluchátek si musíme akorát dávat pozor na zdvojování signálu. Když si totiž pustíme sluchátka na šavli a potom i na zóně, signál se nám zdvojí a to může být matoucí. Je zde ještě vstup pro sluchátka a samozřejmě ovládání jejich hlasitosti. Výstupy z jednotlivých zón jsou buď pomocí balancovaných „kanonů“ nebo pomocí „chinche“. Ještě je zde vstup pro 12 V lampičku, která ale není součástí balení.
    Víc se o tomto 3 zónovém mixu asi není potřeba rozepisovat. Jak jsem psal již na začátku nejlepší využití najde pravděpodobně v podnicích kde je více místností a mi je potřebujeme všechny ozvučit. A pokud vemu v potaz poměr výkon cena, tak je na tom tenhle mix celkem dobře.

© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,010221s