"

Tech Reviews » Numark D2 Director

Numark D2 Director

V minulém díle jsme se věnovali digitálnímu dj-ingu v té, pro mě asi, nejčistší formě (Traktor, Serato…) a dnes se podíváme na trošku jiné možnosti. Před sebou mám zařízení s názvem D2 Director od firmy Numark a když se na něj podívám, okamžitě se mi vybaví diskotéka. Těžko říct proč, ale mám to s tímhle typem a tvarem přehrávače nějak spojeno. Na diskotékách se sice hraje převážně z cd a k tomu upravených konzolí a přehrávačů, ale tohle vypadá v podstatě stejně, jen s tou výjimkou, že konzole není na ovládání cd, ale soubory se načítají přímo z paměťového zařízení, které k ní připojíme. To znamená, že přijdeme s harddiskem či flashkartou, připojíme a můžeme začít hrát.
     Teda musíme samozřejmě chvilku počkat než se soubory načtou a to někdy může trvat celkem dlouho. Pokud by jsme ke konzoly totiž připojili např. 100 gigový disk se všemi možnými soubory asi budeme čekat dost dlouho. Přehrávač sice podporuje formáty MP3, Wav a AAC, ale i tak se musí prokousat celým diskem a jeho obsahem. Přehrávač připojíme pomocí dvou chinch kabelů k mixpultu do zdířky line či CD a můžeme začít. Je zde i funkce fader start, kterou lze pomocí dvou kabílků také zprovoznit. Pro připojení harddisku či „flaschky“ jsou zde dokonce 3 USB sloty. Jeden také můžeme použít pro připojení přiložené krásné malé klávesnice. Ta má sice minimálního využití, slouží hlavně k přepisování jmen souborů a při práci s knihovnami, což ale nevadí, protože je moc hezká. Pro rychlejší práci při tvoření knihoven je ale pravděpodobně jednodušší si stáhnout ze stránek www.numark.com/d2 aplikaci s názvem Librarian a tu použít. Knihovny si potom připravíte na počítači, což pravděpodobně bude rychlejší a pohodlnější a po té je do D2 jen načtete. Pokud ale nechcete knihovny vůbec používat, není nic jednoduššího než listovat přímo v souborech. Udělat si knihovny, je ale přece jen asi lepší, protože se v nich jednak lépe hledá a jednak je celé schéma jaksi přehlednější. Zejména pokud hrajete více stylů je to asi nezbytné, aby se člověk neztrácel. Vyhledávat poté můžeme podle několika kritérii, např. track, album, artist, genre, bpm, year…
Pro ovládání při přehrávání je zde jog wheel o průměru asi 8 cm, kterým se můžeme jednak ve skladbě pohybovat, jednak „scratchovat“. Pokud se chceme ve skladbě pohybovat, musíme mít zmáčknuté tlačítko search a pokud chceme „scratchovat“ tak překvapivě tlačítko scratch. Pro změnu rychlosti je tu klasicky na každé straně jeden pitch a jestli chceme používat jog wheel pro „popohánění“ či „zpomalování“, musíme si dát pozor, jestli nemáme puštěnou jednu z předešlých funkcí search nebo scratch, protože to pak dělá úplně něco jiného. Pitch se dá nakalibrovat, takže si ho můžete v podstatě nastavit tak dlouhý jak nám vyhovuje. Je zde i jednoduchá loopovací jednotka s tlačítky loop in, loop out a reloop. Loop in označíme začátek smyčky, loop out konec, tím se nám to samo zasmyčkuje a hraje dokola, dokud opět nezmáčkneme loop out a nevyskočíme ze smyčky. Tlačítkem reloop, vyvoláváme naposledy uloženou smyčku.
Display je poměrně velký a celkem přehledný. Dá se na něm nastavit jak kontrast tak jas a zobrazuje vše potřebné. Kolik zbývá do konce skladby,  polohu kde se právě nacházíme, picht, BPM a samozřejmě jméno interpreta a skladby. Pro načítání skladeb používáme 6 tlačítek pod displejem, ke kterým jsou přiřazeny jednotlivé funkce.
Podle mě celkem dobrý stroj, ale gramofony to samozřejmě nenahradí. Pokud hledáte nějakou levnější variantu, jak začít s dj-inge a nechcete si kupovat gramofony, mohla by toto být jedna z možností jak si to vyzkoušet. Musíte ale samozřejmě počítat s tím, že je to jakási náhražka gramofonů a tudíž její funkce jsou určitým způsobem omezené.

© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,039183s