"

Tech Reviews » Mixpult Omnitronic EX 840

Omnitronic EX 840

Dnes si uděláme recenzi dalšího DJ-ského kousku vybavení, který sice není tak úplně nově na scéně, nicméně mě příjemně překvapil svými vlastnostmi. Jedná se o pult značky Omnitronic s označením EX 840. Můj první mixpult byl od této značky a i když mi vydržel poměrně dlouho, nikdy jsem Omnitronic neřadil mezi příliš kvalitní výrobky. Po dnešní zkušenosti jsem ale nucen změnit názor a doufám, že tomu tak bude i  v budoucnu. 
Jedná se o čtyřkanálový mix s třípásmovým equalizerem, tak jak to u většiny DJ mixpultů bývá zvykem. Korekce jsou v rozsahu -30 - +10 dB. Na pultu jsou tři vstupy pro připojení gramofonu, tři vstupy aux a čtyři vstupy line in. Přepínání na jednotlivých kanálech mezi line in a phono je na horním panelu nad korekcemi a přepínání mezi aux a phono najdeme na zadním panelu, což je v podstatě standart a je to takto řešeno u většiny mixpultů. Dále můžeme připojit dva respektive tři mikrofony s tím, že ovládání hlasitosti mají jednotlivě, ale korekce společné. Na oplátku jsou ale korekce pro mikrofony třípásmové a je zde i přepínač pro zapnutí, vypnutí a funkci „talkover“. S výstupy zde Omnitronic také nešetřil a to je vždy dobře. Jednak je tu balancovaný XLR výstup (neboli „kanony“), dále ten samý výstup v podobě „chinče“, výstup pro odposlech  „booth“, v podstatě to samé jako master s označením „zone“ s vlastním ovládáním hlasitosti  a „record out“ pro nahrávání. Jako poslední na řadě je zde optický výstup. Jak tedy sami vidíte s cestami dovnitř a ven je na tom Omnitronic EX 840 opravdu dobře.
Crossfader je nastavitelný od postupného průběhu po nejostřejší a to pomocí otočného knobu. Přiřazování jednotlivých šavlí k pravé nebo levé strane crosfaderu je velice jednoduché a to pomocí dvou podsvícených tlačítek X-fader assign A nebo B. Jednoduché, přehledné, efektivní. Tohle je podle mě jeden z nejlepších způsobů jak přiřazování šavlí ke crossfaderu vyřešit.  Samotný crossfader jsem testoval poměrně dlouho a byl jsem příjemně překvapen. Když totiž nastavíme crossfader na nejostřejší průběh tak tomu tak doopravdy je a není problém scratchovat. Snad jen samotné držátko (či jak to nazvat) na mě bylo trošku masivní, ale to je už doopravdy otázka zvyku a rozhodně bych to nebral jako mínus. Samotný crossfader běhal lehce a dobře se s ním pracovalo. Bohužel šavle žádné nastavení nemají, ale to už bych pravděpodobně chtěl moc.
Co se týká efektové jednotky, která je umístěna napravo, musím říci že se celkem povedla. Je zde na výběr celkem z osmi efektů a ještě jsou zde tři další přiřazené ke crossfaderu. Na výběr je zde z Echo, Autopan, Reverb, Flanger, PitchShifter, Filter, Trans a Manual Filter. Všechny efekty mají celkem pěkný zvuk a dobře se s nimi pracuje. Bpm pro efekt se počítá buď automaticky nebo si ho nastavíme pomocí tlačítka „tap“, které zde funguje spolehlivě. Pro každý efekt jsou zde další dva parametry, kterými ho můžeme ovládat. Jednak hloubka efektu označená zde jako „depth Y parameter“ a jednak čas, překvapivě jako „time X parameter“. Časy jsou zde i přednastavené a mi je můžeme jednoduše ovládat pomocí pěti tlačítek s označením „beat“ ¼, ½, ¾ a tak dále. Navíc při stlačení a otáčení knobu se nám hodnoty odečítají/přičítajíí desetkrát rychleji. Jednotlivé efekty můžeme přiřadit buď na celkový master, na jednotlivé kanály, na mikrofony a nebo na jednotlivé strany crossfaderu. Pak jsou zde tři samostatné efekty označené jako „X-fader effects“ bohužel bez vlastního pojmenování jednotlivých efektů. Každopádně jeden efekt funguje přibližně jako pitchschift či si představte, že vypnete gramofon a necháte ho pomalu dojíždět a čím dále jste s faderem, tím je efekt silnější. Druhý efekt je jakási simulace efektu normálně nazývaného „roll“ a poslední echo s velice dobrou možností ovládání pomocí crossfaderu. Ještě je zde možnost automatického ovládání či manuálního, doporučuji manuální. Každopádně zajímavé zpestření efektové jednotky. Bohužel si musíme vybrat mezi klasickou efektovou jednotkou či přiřazené ke crossfaderu, obě najednou nefungují a ani jejich kombinace není možná. A ještě jedna vychytávka, pokud by člověk přesně nevěděl co mu ten který efekt udělá, může si ho nejdříve pustit do sluchátek a až poté ho pustit ven.
Podle mého názoru se Omnitronic EX 840 celkem povedl, ať už se to týká efektů, počtu vstupů a výstupů nebo crossfaderu a můžu ho doporučit všem lehce náročnějším DJs. Samozřejmě určit jakou bude mít pult životnost, je celkem těžké pokud ho někde v klubu pořádně nezatížíme a nevyzkoušíme.

Příkon: 115/230 V AC, 50/60 Hz ~
Spotřeba: 35 W
Vstupy: 3 phono, 4 line, 3 mic
Citlivost Vstupů:
Microphone 1: 1.7 mV RMS, 2,2 kOhms
Microphone 2 & 3: 1.7 mV RMS, 3 kOhms
Phono: 3.4 mV RMS, 47 kOhms
Line: 340 mV RMS, 20 kOhms
Napětí na výstupech:
Master Out XLR: 1.23 V / 600 Ohms
Rec. Out (analog): 316 mV RMS / 1 kOhms
Rec. Out (digital): 0.5 V RMS / 75 Ohms
Sluchátka: 3000 mV @ 32 Ohms (>16 Ohms)
Vástupy: 1 Master-Out, symmetrisch XLR + RCA
  1 Rec-Out (analog, RCA)
  1 Rec-Out (digital, RCA)
  1 Zone (RCA)
  1 Booth (RCA)
Frekvenční rozsah:
Microphone: 20 - 20,000 Hz, +1 / -3 dB
Phono: 20 - 20,000 Hz, +1 / -2 dB
Line: 20 - 20,000 Hz, +1 / -2 dB
Effects (dry): 20 - 20,000 Hz, +1 / -2 dB
Zkreslení:
Phono: < 0.02 %
Line: < 0.02 %
Effects (dry): < 0.05 %
S/N-ratio:
Microphone 1: <-60 dB
Microphone 2 & 3: <-62 dB
Phono: <-70 dB
Line: <-70 dB
Effects (dry): <-70 dB
Talkover-attenuation: -14 dB ± 1 dB
Tone control/channel:
Výšky: -30 dB to +10 dB, ± 1 dB at 13 KHz
Středy: -30 dB to +10 dB, ± 1 dB at 1 KHz
Basy: -30 dB to +10 dB, ± 1 dB at 70 Hz
Tone control/Mic:
Výšky ± 12, ± 2 dB at 13 KHz
Středy ± 12, ± 2 dB at 1 KHz
Basy ± 12, ± 2 dB at 70 Hz
Cross Talk (Line): < -70 dB at 1 KHz between L & R and between channels
Rozměry: 482 x 266 x 105 mm
Váha 5 kg


© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,013479s