"

Tech Reviews » Mixpult Denon DN-X900

Dostal jsem domů mixpult Denon DN-X900 a když jsem ho vybalil z krabice, říkal jsem si, to je ale divnej tvar a rozměry. Naštěstí tohle byla asi jediná záporná věc kterou jsem si během testování pomyslel. Tenhle mix má totiž tolik vstupů a výstupů, že ani nevím kde začít. Ale tak pojďme to vzít pěkně  popořadě.
Máme tady čtyřšavlový třípásmový mixpult, což by nebylo nic tak neobvyklého, ale zkuste do podobného mixpultu zapojit tři gramofony, osm line zařízení, dva mikrofony a ještě nemít vyčerpané všechny možnosti. Co se mi na tomhle pultu doopravdy líbí, tak to je originální řešení zapojení tolika zařízení. Víceméně je skoro jedno do kterých line a vstupů ty gramofony a cdj-e napícháme, protože pak si je vlastně můžeme přiřadit tam kam potřebujeme. V základě jde o to,  že na každé šavli (kromě jedné), je vstup pro gramofon, 7-8 line in vstupů a jeden optický vstup. Dost těžko se mi to popisuje, ale představte si, že potřebujete zapojit 3 gramofony a 3 cdj. Jak to udělat když mám jen 4 šavle? Prostě to tam napícháme a pak už si během hraní jen otáčím přepínačem nad šavlí a přiřazuji si to, co chci aby mi tam zrovna hrálo. Podle mě velice elegantní a účelné řešení. Něco podobného jsem zatím viděl jen u mixpultů Rane, které měly v podstatě to samé. Takže vlastně jde jen o to, kdo to od koho okopíroval. Hned vedle digitálních vstupů je ještě vstup s označením fader, který jsem sice neměl možnost vyzkoušet, ale většinou funguje k přímému spouštění CD pohnutím faderu nebo šavle, takže předpokládám, že u Denonu tomu nebude jinak. Mikrofonní vstupy jsou tu dva, jeden hlavní a jeden auxový, ale každý má své třípásmové korekce a tlačítko pro vypnutí a zapnutí, které ač se nezdá je někdy velice důležité. Na co si je ale potřeba dávat pozor je poloha jednotlivých přepínačů nad šavlemi. Jednak se do toho člověk lehce zamotá a jednak, když máme např. gramofon zapojený na šavli č.1 a tamtéž přiřazený, ale na šavli č.2 ho máme také přiřazený (ale ne zapojený), tak je signál dvakrát tak silný a to je asi špatně. Kdyby se nám to dokonce povedlo se třemi šavlemi, signál bude třikrát silnější a to už je asi doopravdy špatně.
To jsme se zhruba prokousali vstupy a teď se podíváme na výstupy. Těch je tu taky několik. U master výstupu si můžeme vybrat mezi kanonovým a chinchový výstupem, u odposlechu si bohužel vybírat nemůžeme, je tu jen kanonový, což bych viděl jako maličký nedostatek, ale budiž. Pak tu máme další chinchový výstup „rekord“, který ocení zejména lidi co chtějí na akcích dělat záznamy a nemusí se tudíž složitě nastavovat s hladinou nahrávání, protože ta je zde konstantní. Další výstup je koaxial, např. pro nahrávání na minidisc a pak tu máme i optický výstup, což cením. Pak tu je jeden speciální výstup, který jsem ještě na žádném jiném mixpultu neviděl a to na subwoofer s přiřazeným potenciometrem pro štelování frequenčního rozsahu od 40 do 200 Hz. Dále je zde ještě jeden výstup pojmenovaný „zone“, který má zcela samostatný signál nezávislý na masteru ovladatelný pomocí knobu překvapivě s označením „zone“ (výstup na dva velké monojacky). Asi poslední výstup a zároveň vstup je sendový, který slouží pro připojení efektového procesoru. U tohoto vstupo/výstupu se mi líbí hlavně to, že si efekt na mixu potom pěkně můžeme přidávat (dry/wet)  nebo ubírat podle libosti a vlastní signál nám jede samostatně, takže efekt v podstatě jen přimícháváme. Signál si samozřejmě můžeme poslat i do sluchátek a případně zkontrolovat, co se to tam vlastně děje. Navíc si ho můžeme přiřadit buď k jednotlivým šavlím, mikrofonům, na master nebo ho jednoduše vypnout.
Když se teď budeme chvilku věnovat faderu, šavlím a korekcím, musím hned na úvod říct, že svou kvalitou jsou dostačující. Fader běhá pěkně lehce a dá se příjemně nastavovat ostrost pomocí knobu, což je řekl bych o dost lepší než když je pouze přepínač. V podstatě na poprvé jsem na něj dal těch pár scratchů co umím a nemusel jsem si na něj nijak dlouho zvykat. Fader zabírá hezky už asi 1mm od kraje a příjemně se s ním pracuje. Se šavlemi jsem byl také spokojený, jediné co mi na nich trošku vadilo, bylo to, že se zde nedá nastavit průběh křivky, ale jinak běhají velice pěkně. Ke korekcím se ani moc vyjadřovat nemusím, protože zabírají tak jak mají, což znamená, že když dám basy na 0, tak doopravdy nehrají, což ne každý mixpult dělá. Inteligentně je zde vyřešeno i přiřazování šavlí k faderu. U každé šavle máme přepínač s třemi polohami A,B,Post a u faderu se jedna strana jmenuje A a druhá B. Každou stranu faderu můžeme samostatně zapnout a vypnout a podle toho, co si u které šavle nastavíme za volbu, se nám přiřadí k jedné nebo k druhé straně faderu. Když dáme u šavle přepínač na post, vyřadíme pro tuhle šavli crossfader z provozu.
Co říci závěrem? Myslím, že už ani není potřeba nic moc dodávat. Z mojí recenze je naprosto jasné, že u mě tenhle mixpult uspěl a kdybych si chtěl kupovat mixpult pro univerzální použití (rozuměj např. do klubu) silně bych o něm uvažoval. Po té, co jsem předchozí recenzi psal na CDJ Denona a také u mě uspěl se pro mě tahle firma stává velice atraktivní a příjemnými cenami disponující záležitostí od které bych se nebál něco si pořídit.


© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,014524s