"

Tech Reviews » Mixpult American Audio MX-1400

Mixpult American Audio MX-1400
   
    Dnes tu máme na recenzi další z mixpultů, tentokráte od firmy American Audio s označením MX-1400. Hned na úvod musím říci, že mixpult vypadá na první pohled sympaticky a i po podrobnějším prozkoumání jsem s ním byl spokojen.
    Jedná se o čtyřšavlový pult s třípásmovými korekcemi a vstupy až pro tři mikrofony. Tři šavle ze čtyř mají možnost vstupu phono/aux a line, pouze čtvrtá má jen line. Nad každou šavlí je přepínání pro přiřazení crossfaderu případně jeho vypnutí k té dané šavli. Toto řešení mi přijde jako velmi jednoduché,  efektní a pro každého snadno pochopitelné. Jediné co mě na něm zaráží je, že s úplně stejným řešením jsem se už setkal u mixpultu Denon dn-x900, takže pokud spolu nemají tyhle dvě firmy něco společného (což při dnešním tempu globalizace doopravdy netuším), zajímalo by mě kdo od koho opisoval. Každopádně konečnému uživateli to může být v celku jedno, hlavně že to funguje. Šavle zabírají hned pěkně od začátku, možná tedy až moc rychle, ale to se každopádně jedná pouze o zvyk. Bohužel průběh šavlí je jedna z mála věcí, která se na tomhle mixpultu nedá nastavit. Korekce jsou jak už jsme řekli třípásmové a byl jsem s nimi spokojen, protože zabírají tak jak bych si představoval. Jsou od –nekonečna až do +12 dB a když je stáhneme na –nekonečno, tak jsou doopravdy vypnuté. A když píšu vypnuté, myslím tím doopravdy vypnuté. Když tedy všechny tří korekce dáme na –nekonečno, tak doopravdy nic nehraje. Tlačítka pro sluchátka jsou přímo nad šavlemi a tudíž je nemusíme nikde hledat, ale na první pohled víme kde jsou. Gain má stejný rozsah jako korekce tedy od 0 do +12 dB a opět funguje spolehlivě, pokud ho dáme na 0, tak doopravdy nic nehraje. Ještě co se týká sluchátek, je zde speciální funkce „split cue“, která umožňuje mixování do sluchátek, což může jednak pomoci při špatných monitorech a nebo zachránit, pokud nemáme monitory žádné. Do jednoho sluchátka nám hraje deska, která teprve půjde ven a do druhého sluchátka nám hraje master a my si pomocí knobu „cue mixing“ určujeme poměr mezi těmito dvěma hladinami. Je ale nutné říci, že toto je možné používat pouze u stereo sluchátek.  Co se týče přiřazování jednotlivých šavlí k určitým kanálům, tak je to vyřešeno opět velice chytře. Nad gainem je další knob u kterého si můžeme vybrat kam ten který signál pošleme. U každé šavle jsou na výběr všechny možnosti poslání, tudíž je v podstatě úplně jedno jak to zapojíme, protože si to pak můžeme přiřadit, kam potřebujeme. Jednodušší je ale samozřejmě zapojit si to nějak logicky, aby se v tom člověk neztrácel. Toto řešení se opět naprosto shoduje s řešením na mixpultu Denon dn-x900, ale to samé vlastně používají i mixpulty od firmy Rane, takže těžko říci, kdo s tím vlastně přišel první. Crossfader funguje také dobře a nastavení ostrosti faderu je zde pomocí malého knobu a funguje celkem dobře. Každopádně pokud by chtěl někdo na tento mixpult scratchovat, tak se to rozhodně dá. Samozřejmě určit jak dlouho crossfader vydrží si netroufnu, ale vypadal celkem kvalitně a myslím, že při pravidelné údržbě by mohl vydržet celkem dlouho. Ale Bůh ví Co jsem také ocenil, že v okolí crossfaderu nejsou žádné jiné zbytečnosti a tudíž vám nic nebrání v jeho plném využívání aniž by jste o cokoliv zavadili a tím pádem třeba zkazili dlouho trénovaný trik. Je zde také funkce „Q start“, která slouží ke spouštění kompatibilního American Adio CD playeru pomocí crossfaderu. Samozřejmě musíme CD player a mixpult propojit pomocí kabelu s koncovkou „malý jack“, který zapojíme do zadního panelu. Jak jsem psal hned v úvodu, je zde možnost zapojit až tří mikrofony. Dva mikrofony mají svoje vlastní šavle a třípásmové korekce se vstupem z horního panelu a jeden můžeme připojit do zadního panelu a přiřadit ho k jedné ze čtyř šavlí. Tím o ní ale samozřejmě přijdeme a pro ostatní komponenty nám potom zbývají „pouze“ tři. Pro mikrofon je zde jednak funkce „talkover“ která ztiší vše ostatní na -14 dB  a nechá jen mikrofon a také funkce „mute“, která mikrofon dočasně vypne. Ještě je zde navíc jeden vstup aux 4, do kterého ale v žádném případě nesmíme připojit gramofon, protože by mohlo dojít k poškození mixpultu. Tento vstup si opět můžeme přiřadit na kteroukoliv šavli. Master je udělaný jako samostatná šavle a můžeme ho přepínat mezi mono a stereo a má i knob pro doladění „balance“. A jedna specialitka na závěr. Výstup pro odposlech je samozřejmě zvlášť a dokonce má vlastní nastavení basů a středů, což cením a navíc si ho můžeme přiřadit jak na master, tak k jednotlivým šavlím a to jsem ještě na žádném jiném mixpultu neviděl (ale já jich zas tolik neviděl).
    Teď se chvilku budeme věnovat zadnímu panelu a tím dnešní recenzi uzavřeme. Zde se nachází skoro všechny vstupy o kterých jsem do teď mluvil, s výjimkou aux 4, který je na horním panelu. Jsou zde i 4 vstupy pro jednotlivé šavle funkce „Q start“ a jeden mikrofonní vstup o kterém jsem se ale už zmiňoval. Master output je zde jednak jako „kanon“, jednak jako „chinch“ a odposlech je zde pouze jako „kanon“. Což je sice lepší a kvalitnější, ale ocenil bych i „chinch“. Dále je zde digitální výstup a record výstup opět „chinch“. Důležitá věc, která se také nachází na zadním panelu a mohla by se lehko přehlédnout je „trim output“, který je sice velice malinký, ale důležitostí velice veliký a není to nic jiného než celková hlasitost. No a to je pro dnešek vše.
    Jak bych tenhle mix zhodnotil? Rozhodně kladně a myslím, že možnosti jeho využití jsou široké a každý by si na něm podle mě našel to svoje. Nastavení je hodně pružné a podle mého by našel uplatnění od využití na konferencích, diskotékách, přes technaře až po hiphopery. Navíc i cena je velice příznivá, až jsem byl zaskočen.


 


© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,010778s