"

Tech Reviews » Behringer Pro Mixer DDM4000

Behringer Pro Mixer DDM4000


    Dnes se mi dostalo poměrně nelehkého úkolu zrecenzovat nový mixpult od firmy Behringer. A proč nelehkého? Tento mixpult je totiž přímo přecpán všemi možnými i nemožnými funkcemi, efekty a “udělátky”. To by sice mohlo býti bráno jako kladné doporučení, otázkou ale je, jestli to není právě naopak?
    Moje osobní zkušenosti s pulty od jmenované firmy jsou bohužel spíše záporného charakteru. Několikrát jsem totiž během svého vystupování narazil na předchůdce DDM4000 a to na DJX 700. Tenhle mixpult jste si totiž velice lehce mohli splést s Pioneerem 600 jehož byl téměř stoprocentní kopií. Bohužel ale jen designově. Funkčností a kvalitou zvuku bych se ho ani jedním slovem neopovážil srovnávat. Netvrdím sice, že je to špatný mix, ale rozhodně nepatří do klubu. Na rovinu musím říci, že mi zkazil svým doopravdy dost šíleným zvukem nejeden večírek. Možná to bylo shoda okolností, možná ne, každopádně když jsem se s ním po pár zkušenostech znova setkal, vždy jsem se modlil ať to není tak hrozné jak minule. To je ale jen moje osobní zkušenost a kdokoliv jiný s ním třeba může být spokojený. Každopádně doufám, že nový DDM4000 na tom bude se zvukem lépe. Bohužel jsem neměl možnost ho slyšet na větším zvuku, ale doma se mi zdálo, že to hraje celkem obstojně.
    Hned v úvodu bych chtěl poprosit všechny čtenáře, aby tuto recenzi nebrali jako manuál, ale spíše jako jakýsi můj náhled a popsání několika vybraných funkcí. Mixpult je opravdu poměrně dost komplikovaný a pokud by se s ním chtěl někdo seznámit podrobněji, doporučuji navštívit nějakou prodejnu a vyzkoušet ho přímo na místě.
    Jedná se o čtyřšavlový 32-bitový digitální mixpult s třípásmovými programovatelnými korekcemi, efektovou jednotkou, samplovací jednotkou a možností použít pult jako midi ovladač. Je zde celkem 10 vstupů s možností přepínání vstupní úrovně mezi line a phono a dva mikrofonní vstupy. Výstupy jsou zde tři, respektive čtyři. Dvakrát master A (jednou „chinch“ a jednou „kanon“), jednou master B pro odposlech a ješte výstup s označením tape pro nahrávání. Hlavní master má kromě nastavení úrovně i nastavení balance. Šavle mají tři přednastavené možnosti průběhu. Sharp, mid a soft, přitom ovšem sharp není úplně ostrá, ale stále má pozvolný průběh. Hned vedle šavle je tlačítko pro přiřazení na jednu či druhou stranu crossfaderu či vypnutí. Crosffader samotný má také možnost nastavení průběhu, je tomu ale podobně jako u šavlí, jelikož nejostřejší nastavení není dostatečně ostré pro scratch, respektive zabírá ostře, ale až asi 3-4 mm od kraje. Navíc, jsou na každé straně dva šroubky, které jsou sice zapuštěné, ale stejně vám při scratchování překáží. Crossfader má na každé straně samostatné „killy“ pro každé pásmo a jako protějšek tlačítko s názvem „full freq“ kterým můžeme všechny „killy“ naráz vypnout. Ještě je zde samostatné tlačítko pro vypnutí a zapnutí celého crassfaderu. Faderu se dají také prohodit strany pomocí tlačítka „reverse hold“ nebo prohodit jen dočasným držením tlačítka „reverse tap“. Vstup na sluchátka je dost nešťastně umístěn na pravé straně zhruba v půlce výšky pultu, což má za následek neustálé povalování kabelu od sluchátek po pultu. To by se sice mohlo zdát jako prkotina, ale když se otočíte pro desku a kabelem si stáhnete šavli, je to celkem opruz. Z toho tedy vyplývá, že si to musíte celou doby pečlivě hlídat nebo si kabel nějakým způsobem zajistit vedle mixpultu. Sluchátkový výstup má také speciální funkci snare a bass, které vám zdůrazní buď středové nebo bassové frekvence údajně pro lepší slyšitelnost při mixování. Dále je zde knob pro výběr poslechu do sluchátek PFL-Pre Fader Listening nebo PGM-Program, Master signál či kombinace těchto dvou. Efektová jednotka má velký samostatný displej, který je poměrně přehledný, ale samotné ovládání efektů není příliš intuitivní. Sám jsem to musel vyčíst z manuálu a i potom mi ještě chvíli trvalo, než jsem se pořádně zorientoval. To je ale asi normální a chce to prostě chvíli času než se s tím člověk naučí pracovat. Synchronizace s BPM probíhá buď pomocí časů nebo přednastavených dob ½, ¼ … Můžeme si zde zvolit, který kanál budeme efektovat (kanál 1-4, master nebo mikrofon) a dokonce, které frekvenční pásmo. U samplovací jednotky máme dvě banky do kterých můžeme nahrávat. Zde bylo ovládání o něco jednodušší a celkem rychle si ho člověk zažil. Zvolíme si zdroj, ze kterého budeme samplovat (opět možnosti kanál 1-4, master nebo mikrofon) a banku, do které budeme samplovat. Také si vybereme délku samplu z přednastavených délek. Nesmíme ale předtím zapomenout sesinchronizovat BPM, aby nám to samplovalo přesně, pak už je práce poměrně jednoduchá. Co se týče mikrofonních vstupů, tak ty jsou zde dva v podobě „kanonů“ a mají třípásmové samostatné korekce. Zde je ještě navíc poměrně podrobné nastavení všech možných parametrů včetně kompresoru a expanderu. To vše, a ještě několik dalších funkcí, se dá nastavit pomocí displeje pro efektovou jednotku kam se přepneme pomocí tlačítka „mic setup“. Bohužel, jak funguje ovládání pomocí midi jsem nemohl vyzkoušet, jelikož v balení není obsažen ani příslušný kabel, ani potřebný USB midi interface. Co je ale potěšující zpráva, že balení obsahuje CD se softwarem Traktor 3.
    Pokud bych měl tento mixpult hodnotit ve škále od jedné do deseti, pravděpodobně by se pohyboval někde kolem pěti bodů. Není to totiž profesionální mix. Na druhou stranu musím pochválit firmu Behringer, protože funkcí je tam opravdu hodně a tudíž se s ním dá celkem „vyblbnout“. Z pohledu opačného se ale zase musím ptát, zda je tam tohle vše opravdu zapotřebí? A nebylo by lepší kdyby tam těch funkcí bylo o trošku méně, přehlednější a poskládané z kvalitnějších komponentů?


© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,012034s