"

Tech Reviews » Behringer Eurorack UBB1002

Behringer Eurorack UBB1002
   
    V dnešní recenzi si rozebereme mixážní pult Behringer Eurorack UBB1002. Když jsme si zde recenzovali mixažní pulty byly to ve většině případů pulty dj-ské se spoustou udělátek, efektů, loopovacích jednotek apod. Dnes tu ale máme trošku jiný druh mixpultu a to „studiový“. A jak říká sám pan Uli Behringer „Díky množství funkcí a profesionální úrovni připojení bude UBB1002 dokonalým nástrojem v celé řadě aplikací např. ve vysílání, při video dabingu a také obohatí zvuk vaší kapely“. Tak uvidíme jestli budeme moci s panem Ulim souhlasit nebo jeho tvrzení vyvrátíme.
    Behringer Eurorack UBB1002 je deseti kanálový mixážní pult se dvěma mono vstupy, čtyřmi stereo vstupy a dvěma stereo výstupy. Nebudeme si samozřejmě popisovat každý jednotlivý vstup a výstup, ale vezmeme to souhrnně  a u případných zajímavostí se zastavíme. Pult může být napájen jednak ze sítě pomocí adaptéru nebo pomocí dvou 9V baterií typu 6LR61. Pro připojení mikrofonů jsou zde symetrické konektory XLR (platí pro kanály 1-7/8) a je zde i možnost přepnutí na fantomové napájení pro připojení kondenzátorových mikrofonů. Musíme ale mít na paměti, že při provozu na baterie bude dodáváno napětí pouze +18V a navíc musíme vložit další baterii do zvláštního oddílu. Při použití špičkových alkalických baterií je možný provoz přibližně 4 hod. U kanálu 1 a 2 je možné pomocí insertu připojit do mono kanálu kompresor či equalizér. Dva symetrické vstupy LINE u stereo kanálů lze používat paralelně s mikrofonními vstupy. Hlavní master MAIN OUTPUTS jsou symetrické  jackové výstupy, které jsou určeny k buzení např. výkonového zesilovače. Konektor FX SEND se používá k připojení externího efektového zařízení. Tento efekt potom můžeme jednoduše posílat do každé šavle. Všechny šavle jsou vybaveny třípásmovým equalizerem s rozsahem u každého pásma +/- 15 dB. Dále je u každého kanálu potenciometr BALANCE, který se používá k nastavení pozice ve stereofonním obraze, ale u stereo kanálů má i další funkci. Stereo kanály ¾, 5/6, 7/8 se od kanálu 1 a 2 liší nejenom konektory, ale i funkcí. Jsou vybaveny dvěma potenciometry GAIN a umožňují současné připojení mikrofonního a linkového signálu. Potenciometr BALANCE zde plní dvě funkce. Pokud do vstupu XLR připojíme mikrofon nebo do vstupu L/mono jiný signál, bude potenciometr BALANCE sloužit k nastavení pozice signálu ve stereofonním obraze. Pokud připojíte signál do obou vstupních jacků bude potenciometr BALANCE sloužit k nastavení poměru mezi oběma signály. U každé šavle jsou také LEDky s označením „clip“,  které by se nám samozřejmě během provozu neměly moc často rozsvěcovat, neboť to značí, že signál je přebuzený a zvuk začíná zkreslovat. Při provozu na baterie jsou LEDky Clip vypnuty. Je zde i samostatný výstup na sluchátka s vlastním ovládáním hlasitosti. V manuálu se sice píše, že se jedná o nízkošumový mixpult, já ale musím říci, že šum byla první věc která mě velice nepříjemně překvapila. Když jsem totiž pult zapojil a pustil, rozhodně bych si ho nedovolil nazývat nízkošumový. Již když jsem si pult přebíral na recenzi byl jsem slušně upozorněn na tuto skutečnost a musím říci, že mě to celkem nemile překvapilo. Na druhou stranu mixpult je vyroben z odolné ocelové konstrukce, která vypadá že by mohla něco vydržet. Součástí balení jsou i montážní konzole pro přimontování do racku.
    A jak bych tento mix celkově hodnotil? Bohužel musím říci, že mě trošku zklamal a jeho použití bych viděl, jak uvádí i samotný výrobce, spíše pro ten video dabing než pro živou kapelu. Pro tu by tam pravděpodobně asi nebyl dostatek vstupů a pro použití do studia mi přijde, že hladina šumu byla opravdu poměrně vysoká. Jako klad bych viděl  jeho cenu, která je celkem nízká a řekl bych, že odpovídá kvalitě.


© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,044918s