"

Press » Recenze: Philip T.B.C. – Audible Thoughts 12/2009

Filip Klug aka Philip T.B.C. působí na domácí hudební scéně již deset let a přesně tak dlouho mu trvalo, než vydal své debutové album. Osm let sbírání zkušeností a dva roky tvrdé práce tomu dalo, vydat album styly více než pestré a přesto zvukově ucelené, rappery ověnčené a přesto se současnou hip hopovou podobou poněkud kontrastní.

Zpočátku jsem si pohrával s myšlenkou, že by Audible Thoughts mohlo znít jako jeden dlouhý Contact, ale hned po několika prvních minutách poslechu jsem se vrátil zpět do reality a uvědomil si, že právě poslouchám projekt, který je jedinečný v každém ohledu. Philipovi se podařilo smísit různorodé hudební žánry způsobem, že přestože se na albu v jednom kole přebíjí hip hop s dubstepem, breakbeat s trip hopem a v neposlední řadě vás drtí rozlámaný glitch hop, tak máte stále pocit, že posloucháte jedno a to samé album. Zásluhu na produkci má vedle Philipa T.B.C. i jeho tuzemský kolega Ghonzales, jehož spoluúčast zaznamenává polovina beatů. K uvedení díla k dokonalosti si Philip pozval přední české turntablisty, jmenovitě DJ A.K.A., DJ Friky a DJ Lowa, kteří se ve vybraných stopách starají o scratche a to vskutku bravurně. Ve dvou tracích se dokonce objevil i leader skupiny -123min, kytarista Zdeněk Bína. Svou hrou na kytaru se předvedl především v do-posledního-detailu propracované skladbě ‘Schumava’, kterou bych se nebál označit za Philipův majstrštyk. Třešničkou na dortu jsou potom 2 bonusové tracky, které jsou opravdu bonusové, nikoliv otravné. Jde o remixy skladeb ‘From Base To Travel’ od 100°C a Veckovi ‘Nikdy Nevieš’ s Richardem Müllerem v refrénu.

Jedinou vítku bych měl k výběru hostů na mikrofonu. C. Monts se svým premium british accentem odvedl dobrou práci a do Philipova beatu se vyloženě hodí, track ’21st Operative’ zní přirozeně. To samé by se dalo říct i o hostech z New Yorku a MC Lindee, jediné zástupkyni nežného pohlaví. Problém ale nastal, když jsem si album pustil poněkolikáté a neměl jsem při ruce booklet. Sice jsem již matně rozeznával jednotlivé tracky, dokázal je místy i pojmenovat a přiřadit si k nim hostující umělce, ale zároveň jsem se přistihl, že mám potíže s rozpoznáním dvou skladeb, v nichž si to notují právě new yorkští MCs Rabbi Darkside a Hired Gun. Chybu jsem přiřadil faktu, že chlapci zvolili příliš podobné frázování a tracky mi tímpádem splývaly v jeden. Ze silné stránky projektu, tj. ucelenosti, vzešel drobný neduh, který ale vzhledem k celkovému počtu skladeb budete s největší pravděpodobností úspěšně ignorovat.

Faktem je, že tu máme adepta na album roku 2009- a pro mě jednoznačného vítěze. Audible Thoughts posouvá hranice tuzemské elektronické muziky o mílový krok kupředu a svým konceptem i kvalitou se dostává na světovou úroveň.

Hodnocení: 4,5/5

© 2017 Philip TBC | dnb mp3 sety | Loadtime: | 0,010943s